לפרטים נוספים

אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם
אנא מלאו את טופס - לפרטים נוספים

כיצד שומרים על השתלים לאורך זמן?

ד"ר סולומון

מרבית מהאנשים סבורים כי לאחר שהשן נעקרה ומוחלפת בשתל דנטלי, אין צורך לנקות אותו או סביבו כיוון שזו איננה שן אמיתית והוא אינו יכול להפגע מחידקי חלל הפה.הנחה זו שגויה ביסודה. 

 

הישרדותו של שתל לאורך זמן תלויה בעיקר באחיזתו של השתל בתוך העצם. כלומר עד כמה השתל מוקף בעצם אחיזה זו מושפעת מאיכות וכמות העצם. באופן נורמאלי קיימת ספיגה איטית מאד של עצם סביב צוואר השתל בכל שנה. בכדי לשמר את העצם ולצמצם את קצב הספיגה אנו חייבים לנקות את האיזור מסביב לשתל,ממש כשם שאנו מנקים סביב שיניים טבעיות על מנת למנוע התפתחות של דלקת חניכיים ועצם (בדיוק כמו ליד שן טבעית). דלקת זו הנקראת פריאימפלנטיטיס תפגע בעצם וברקמות התומכות את השתל . אם לא מטפלים בדלקת, העצם נספגת(נעלמת) ממש כמו במחלת חניכיים בסמוך לשיניים טבעיות. כאשר הספיגה היא משמעותית ישנם מקרים בהם נדרשים להוציא את השתל ממקומו.

 

 

בצילום רנטגן זה רואים שתל שמעליו מוברג כתר .הפס הירוק מראה היכן העצם היתה בתחילה לאחר ההשתלה, והפס הצהוב מראה את קו העצם עכשיו לאחר שהתפתחה שם פריאימפלנטיטיס ונספגה העצם.

 

כיצד למנוע פריאימפלנטיטיס?
הדבר החשוב ביותר זו ההגיינה האורלית בפה כולו ובאיזור השתל בפרט. כל מטופל שעבר השתלות צריך לקבל הדרכה אצל רופא השיניים כיצד לשמור על ניקיון הפה והחניכיים . כאשר יש שתלים בפה שימוש במברשת וחוט דנטלי בלבד אינו מספיק ויש להשתמש גם במברשות קטנות (הדומות למנקי בקבוקים)הנקראות פרוקסבראש.

 

מברשות אלו ניתן לרכוש בכל סופר/חנות פארם, את הסוג והגודל הרופא צריך להתאים לכל פציינט לפי מצב החניכיים והמרווחים בין שיניו.
את המברשת יש להכניס בין השתל לשן/שתל שמלפניו ומאחוריו

 


בנוסף להגיינה היומיומית הביתית, יש צורך להגיע לביקורת וניקוי במרפאה, לפחות אחת לחצי שנה, כולל ביצוע צילומי ביקורת , אלא אם הרופא המליץ להגיע לעיתים תכופות יותר.

חשוב להדגיש את הביקורת והמעקב אצל הרופא המשתיל והרופא המשקם.

במידה וניקוי אבנית לא ניתן כשירות במרפאה בה ביצעת שאת השתלים יש לברר האם במרפאה אליה אתה הולך לתחזוקת השתלים ישנו ציוד ייעודי לניקוי אבנית סביב שתלים