לפרטים נוספים

אנא מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם
אנא מלאו את טופס - לפרטים נוספים

כתרים אסתטיים

ד"ר סולומון

מהו כתר?

כתר הוא כיסוי חזק ועמיד אותו אנו שמים על שן שנפגעה ונשברה, שן שעברה טיפול שורש כדי למנוע שבירה של השן, שן שמבחינת צורה/מנך/צבע היא לא אסתטית.
הכתרים הפופלריים ביותר הם כתרי חרסינה עם בסיס מתכתי. אלו כתרים שהבסיס הוא מתכתי ועליו בונים חרסינה בצבע וצורת השן. כתרים אלו פופלרים בגלל חוזקם ובגלל מחירם . הבעייתיות בכתרים אלו באה לידי ביטוי בשיניים קדמיות שנחשפות בזמן דיבור וחיוך. המתכת יכולה לצבוע את קו החניכיים בצבע אפור.

 

 

ובנוסף אם יש נסיגת חניכיים, אפילו קלה, המתכת שמתחת לחרסינה נגלית לעין.

 

 

בעיה נוספת הינה החזר האור בכתרים אלו, שנראה שונה משן טבעית ופוגע באסתטיקה של הכתר.

 


בעקבות בעיות אלו הוצעו מספר פתרונות:
• כתרים שבנויים רק מחרסינה ללא המתכת. כתרים אלו מאד אסטטיים אבל שבירים יותר, ולכן החרסינה צריכה להיות עבה, עובדה שמצריכה מהרופא להסיר הרבה חומר שן, דבר הפוגע בעמידות השן ובאחיזת הכתר (יכול ליפול יותר בקלות).

 

• כתרי זירקוניה: זירקוניום הוא חומר הנמצא בטבע, אך ברפואת שיניים אנו משתמשים בתחמוצת זירקוניום הנקראת זירקוניה, בצורה זו אפשר לעבד את החומר לצרכים דנטלים. זירקוניה משלבת בתוכה את היתרונות האסטטיים מכיוון שאפשר להתאים את צבעה לצבע השן, ובנוסף היא חזקה מספיק כדי להיות בסיס ויש בה תכונה שמונעת מסדקים להמשיך ולהתקדם. הזירקוניה אינה צובעת את החניכיים, גורמת להחזר אור טבעי, כשיש נסיגת חניכיים המעבר בין השן לכתר לא בולט כמו בכתרים עם בסיס מתכת.

 

שן ששנתה את צבעה לאחר טיפול שורש

 

אותה השן לאחר שחזור בכתר זרקוניה